رادیکال آزاد

رادیکال آزاد

ختم کلام فلسفه بافی مکن حکیم!
اهلی نکرده منطق اهل زمانه ام

وحشی ترم از آنکه گذارد به اسم نظم
عقل معاش زیر بغل هندوانه ام

منت خدای را که تهیدست نیستم
دست پُریست مانده ز غم زیر چانه ام...

عکس: رادیکال آزاد اتم اکسیژن

  • ۰
  • ۰

مشتق

حدود یک سال و چند ماه قبل در همین وبلاگ نوشتم: «من برای محاسبه «مشتق تابع (Y=2cos²(π/6—π/4 هنگامی که X=π/6 باشد.» آفریده نشدم.» بعد از یک سال امروز مبحث مشتق در کلاس ریاضیات پیش دانشگاهی برای ما در رشته اقتصاد تدریس شد. در این فاصله یکساله اتفاقات عجیبی برای من رخ‌داد که من بعد از این مدت دوباره به مشتق رسیدم. مسیری که امروز مرا به مشتق رسانده برخلاف مسیر قبلی انتخاب خودم است و این شاید مهمترین دستاوردی باشد که در یک سال اخیر بدست آورده‌‌ام. حتی اگر کل پروسه تغییر رشته من و رنج هایی بخاطر آن تحمل کردم بی‌فایده بوده همین یک دستاورد کافیست که من از انتخاب خودم راضی باشم. از هیچ کاری در زندگی‌ام به اندازه تغییر رشته ام احساس رضایت ندارم چون اگر تغییر رشته نمی‌دادم اصلاً به اقتصاد علاقه‌مند نمیشدم. به امید اینکه خودمان مشتق خودمان را انتخاب کنیم.

  • ۹۸/۰۸/۱۹
  • علیرضا ار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی